#51 Podsumowanie miesiąca - styczeń 2019

Cześć, kochani! Dziś przychodzę do was z dość rozbudowanym podsumowaniem miesiąca - a to dlatego, że udało mi się przeczytać w ubiegłym kilkanaście książek, co jak na mój gust jest bardzo dobrym wynikiem, zważywszy na to, że nie cierpiałam na nadmiar wolnego czasu. Ale! Do rzeczy. Przejdźmy do podsumowania. 

"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery 

W przypadku tej książki nie będę się przesadnie rozpisywać. Powiem tylko tyle, że to jedna z tych historii, które można odkrywać na nowo każdego dnia, a i tak się nie nudzą. W dodatku "Mały Książę" to książka, na którą nikt nie jest na za stary. To lubię! 

Wydawnictwo GREG 
Moja ocena: 10/10

"Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han

Rzadko sięgam po młodzieżówki. Odrzucają mnie powielane przez kolejnych twórców schematy, do bólu przewidywalne historie oraz irytujący bohaterowie. Rzadko trafiam na książkę tego typu, która jest w stanie mnie zachwycić. Dlatego też bardzo miło wspominam czas spędzony z książką "Do wszystkich chłopców, których kochałam". To lekka młodzieżówka, a jednocześnie bardzo ciekawa. I - co najważniejsze - nie ma na celu ogłupienia swojego czytelnika. Naprawdę warto po nią sięgnąć! 

Wydawnictwo Kobiece 
Moja ocena: 7/10

"Winna" Alicja Sinicka 

"Winna" to zaskakująco dobry romans. Mamy tu ciekawych bohaterów (z jednym niechlubnym wyjątkiem), wciągającą historię, która nie skupia się tylko na wątku miłosnym... no i genialne zakończenie, dzięki któremu polubiłam bohaterkę do tego stopnia, że chętnie wyszłabym z nią gdzieś na kawkę... bo, zdaje się, akurat za kawą to ona przepada. Dlaczego? Ha, by się tego dowiedzieć, musicie sięgnąć po "Winną"! Ja nic nie zdradzę.

Wydawnictwo Kobiece 
Moja ocena: 7/10

"Pójdę twoim śladem" Ryszard Ćwirlej

Kaczmarek - saper urozmaicający polską mowę wymyślonymi na poczekaniu słowami. Tolek - cwaniak i złodziej mający predyspozycje do zostania śledczym. Marciniak - malarz, któremu plany popsuł trup. I Gretchen - bystra dziewczynka w wolnych chwilach czytająca o przygodach swojego ulubieńca, Sherlocka Holmesa.
Jeśli chcecie spotkać innych, równie intrygujących bohaterów - sięgnijcie po najnowszą powieść pana Ćwirleja. To świetny kryminał - zapewnia rozrywkę, bawi, skłania do refleksji - krótko mówiąc, naprawdę warto po niego sięgnąć. Polecam!

Wydawnictwo Czwarta Strona 
Moja ocena: 8/10

"Histeryczki" Roxane Gay

"Histeryczki" to książka o kobietach. Ale czy... tylko dla kobiet? Nie sądzę. Porusza ona ważny temat postrzegania kobiet w społeczeństwie, więc wydaje mi się, że powinien przeczytać ją każdy - powtarzam: KAŻDY - kto uważa się za osobę szanującą innych ludzi. To zbiór dość trudnych opowiadań, ale każde jest warte naszej uwagi. Czytajcie, bo to jedna z tych wartościowych książek, po które każdy powinien sięgnąć. Polecam!

Wydawnictwo Poradnia K
Moja ocena: 8/10

"Człowiek z lasu" Phoebe Locke

"Człowiek z Lasu" to nietypowy thriller, ale zdecydowanie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Trzyma czytelnika w napięciu do ostatnich stron i choć teoretycznie pozwala odkryć mu prawdę na temat losów Sadie i Amber... to ostatecznie i tak nie daje żadnych odpowiedzi. Gorąco polecam!

Wydawnictwo Czarna Owca
Moja ocena: 8/10

"Uniesienie" Stephen King 

Już chyba się powtarzam, ale napiszę raz jeszcze: gdy sięgam po horror, liczę na grozę. Albo choćby jej ociupinkę. Ale nie na obyczajówkę z elementami paranormalnymi. No ludzie! Najgorsze jest jednak to, że "Uniesienie" wcale nie jest takie złe. Co więcej, wciągnęło mnie do Castle Rock już od pierwszych stron. Ale jeśli mam je oceniać w jego kategorii... no cóż, wtedy wynik nie jest przesadnie zadowalający. 

Wydawnictwo Albatros 
Moja ocena: 5/10

"Tatuażysta z Auschwitz" Heather Morris

Liczyłam na coś naprawdę dobrego. Na bombę emocjonalną. Na książkę, która poruszy mnie tak... jak chociażby "Pianista". Problem w tym, że autorka nie sprostała temu zadaniu. Napisała poprawną książkę, nawet ciekawą... ale wcale nie czułam, że jest ona inspirowana prawdziwymi zdarzeniami, że pani Heather o swoich losach opowiadał Żyd, który przeżył piekło w Auschwitz, zaś ona przeniosła jego losy na papier. Tego tu nie znalazłam, więc jestem tą książką rozczarowana. Ale była to całkiem niezła lektura, nie powiem.

Wydawnictwo Marginesy 
Moja ocena: 6/10

"To wszystko prawda" Lygia Day Penaflor

To książka, która w bardzo przystępny sposób uświadamia czytelnikom, jak niebezpieczny może być fanatyzm i bezgraniczna wiara w swoich idoli - szczególnie w przypadku młodych osób. Zwraca również uwagę na problem przemocy wśród młodzieży... i to, że nie wszyscy ludzie są tacy, za jakich się podają. Warto sięgnąć po "To wszystko prawda" również dla jej nietypowego wnętrza - w historię jej bohaterów zagłębiamy się bowiem dzięki fragmentom wywiadów, książek, maili. Dzięki temu zdecydowanie zyskuje na autentyczności. 

Wydawnictwo Moondrive
Moja ocena: 7/10

 SERIA "Czarny Wygon" Stefan Darda

Jeśli macie ochotę na dobrą, klimatyczną serię, sięgnijcie po "Czarny Wygon" pana Stefana Dardy. To ten rodzaj grozy, który powinien zadowolić nawet najbardziej wytrawnego smakosza literatury. Wprawdzie "Czarny Wygon" składa się z tomów lepszych i gorszych, ale jego finał jest tak dobry, że z nawiązką rekompensuje wcześniejsze straty. Gorąco polecam wszystkim, którzy chcieliby udać się w tajemniczą podróż po Roztoczu. Nie pożałujecie!

Wydawnictwo Videograf 
Moja ocena:

"Słoneczna Dolina" 8/10
"Starzyzna" 7/10
"Bisy" 6/10
"Bisy II" 9/10

"Opium w rosole" Małgorzata Musierowicz 

To jeden z moich pewników - ilekroć nie sięgnę po tę książkę, zawsze mnie bawi i wzrusza. Polecam ją wszystkim czytelnikom - i tym młodszym, i tym starszym. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie!

Wydawnictwo Akapit Press 
Moja ocena: 9/10



Aleksandra