#60 Podsumowanie miesiąca - luty 2019

"Trzynasty dzień tygodnia", Ryszard Ćwirlej

"Trzynasty dzień tygodnia" to nie tylko zabawny kryminał, ale i w ciekawy sposób (i z przymrużeniem oka) przedstawiona rzeczywistość PRL-u. Sięgnijcie, bo naprawdę warto! A jeśli o mnie chodzi, to po tej książce tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że książki pana Ćwirleja można brać w ciemno, bo i tak okażą się warte uwagi. Oby (odpukać!) w przyszłości to się nie zmieniło!

Wydawnictwo Muza
Moja ocena: 7/10

"Nie otwieraj oczu", Josh Malerman


"Nie otwieraj oczu" to świetny horror. Jeśli szukacie książki, która nie będzie miała za zadanie was ogłupić, tylko wywołać prawdziwy niepokój, to jest to powieść idealna dla was. Gorąco polecam! 

Wydawnictwo Czarna Owca
Moja ocena: 10/10

"Zła krew", Zoje Stage

"Zła krew" to książka nierówna. Mimo to uważam, że warto po nią sięgnąć - chociażby dla świetnie wykreowanej postaci Hanny. I dla zakończenia, które w niczym nie przypomina tych znanych nam z innych thrillerów. Zaś sam pomysł, by wprowadzić postać dziecka-psychopaty do książki innej niż horror, był strzałem w dziesiątkę!

 Moja ocena: 6/10
Wydawnictwo Czarna Owca 

"Księżniczka z lodu", Camilla Läckberg 

Znacie serie "Lipowo" i "Millenium"? Jeśli tak, to wyobraźcie sobie, że bierzecie po szczypcie klimatu z każdej z nich, mieszacie je ze sobą, dodajecie coś od siebie... i oto trzymacie w rękach "Księżniczkę z lodu". Ja byłam zachwycona - choć ten zachwyt wkrótce ostygł nieco przez (jak na mój gust) zbyt sztuczne dialogi. Zakończenie udało mi się przewidzieć dość szybko... i naprawdę nie wiem, co jest ze mną nie tak, bo było to raczej jedno z tych "nieprzewidywalnych" zakończeń. Ale i tak uważam, że było świetne. Także na razie podchodzę do pomysłu przeczytania pozostałych tomów serii dość entuzjastycznie, bo autorka pokazała, że ma duży potencjał... a skoro tak, to kolejne książki jej autorstwa powinny być tylko lepsze!

Moja ocena: 7/10
Wydawnictwo Czarna Owca

"Mój piękny syn", David Sheff 



 "Mój piękny syn" to książka, którą powinien przeczytać każdy. Absolutnie każdy. Ku przestrodze. Po to, by lepiej zrozumieć osoby uzależnione, by móc im pomagać. By ich nie osądzać i skazywać na ostracyzm. By pamiętać, że można im pomóc. By uświadomić sobie parę spraw. A może po prostu po to, by uratować osobę sobie bliską lub... siebie. Przeczytajcie koniecznie, naprawdę warto!
Moja ocena: 9/10 
Poradnia K Wydawnictwo 

"Taniec zegara", Anne Tyler 

Dlaczego warto sięgnąć po "Taniec zegara"? Bo to piękna powieść. Po prostu. Nie znajdziecie tu nic niezwykłego... chyba że umiecie dostrzec piękno w tych szczegółach, które wielu ludziom umykają w natłoku obowiązków, zabieganiu. Może warto na chwilę zatrzymać się, sięgnąć po "Taniec"... i zastanowić się, do czego ta bieganina zmierza... i co nam daje. To nie jest zwyczajna powieść - ją się po prostu czuje całym sobą. I to od nas samych zależy, czy między jej wierszami znajdziemy coś wartościowego. 

Moja ocena: 8/10
Poradnia K Wydawnictwo 

"Seryjni mordercy - suma wszystkich lęków", Urszula Szczęch

Nie jest to zbyt pozytywna książka - zresztą trudno się dziwić. Jest też dość ciężka, mimo niewielkiej ilości stron, więc jeśli nie przepadacie za literaturą tego typu - raczej odpuśćcie. Jeśli zaś od niedawna interesujecie się kryminalistyką bądź psychiatrią, powinna przypaść wam do gustu.

Moja ocena: 7/10
Wydawnictwo Psychoskok