#25 Akuszer Bogów, Aneta Jadowska - pszczoły, berserk i ludy północy, czyli poradnik, jak trafić do Asgardu [RECENZJA]

"Gdy dzwoni, odbierasz, chyba że umarłeś godzinę wcześniej. Jeśli akurat wykrwawiasz się na podłodze obskurnego magazynu pod odstrzałem, odbierasz i wyrażasz żal, że nie dasz rady wziąć zlecenia. I przykro ci, że zawiodłeś, bo przecież miałeś być niezawodny. Za to ci płacili [...]."

Cóż mogę powiedzieć... mam nadzieję, że wasi szefowie nie są wobec was aż tak okrutni. 

Ale wróćmy do spraw poważnych. A że warto by rozmowę o nich rozpocząć od powitania, to... dzień dobry wszystkim! Dziś pragnę wam przedstawić pewną bardzo ciekawą książkę, która nosi tytuł "Akuszer Bogów". To drugi i środkowy tom serii Nikity autorstwa Anety Jadowskiej. A - jak powszechnie wiadomo - właśnie te części serii najczęściej bywają najgorsze, ponieważ zazwyczaj są tylko swoistą tamą łączącą koniec i początek cyklu... i niczym więcej, niestety. Syndrom drugiego tomu to niestety powszechna plaga, więc byłam przygotowana na to, że po przeczytaniu "Akuszera" mogę czuć pewien niedosyt. A czekała mnie bardzo przyjemna niespodzianka: ta powieść okazała się być o wiele lepsza od swojej poprzedniczki. Poprzedniczki, którą byłam i jestem zachwycona!

W tym tomie Nikita wyrusza w podróż do wręcz kipiącej magią Norwegii. To tu, wśród ludzi i nienaturalnych stworzeń żyjących ramię w ramię, przyjdzie szukać jej odpowiedzi na dręczące ją pytania. Odkąd dowiedziała się, że przez całe życie była okłamywana, nie spocznie, dopóki nie natrafi na ślad prawdy. Niestety nie wszystkim odpowiada jej dociekliwość. Czy tajemniczy Akuszer zdoła jej pomóc, nim zostanie schwytana przez swoich wrogów? Czy bogowie staną po jej stronie? I czy może komukolwiek ufać? I dlaczego Pan B. zachowuje się dziwacznie, odkąd wkroczyła na tę przesiąkniętą magią ziemię? Kto pragnie jej śmierci? By się tego dowiedzieć, sięgnijcie po "Akuszera Bogów". W tej książce znajdziecie wszystko, za co mogliście pokochać pierwszy tom serii Nikity i wiele, wiele więcej!

"- I jeszcze myślisz, że jesteś zabawna?
- Mam swoje momenty. Ale widać niedomagam, bo ani ty, ani Zelda, ani moja matka nie uważacie, bym miała jakieś zdolności na tym polu. Tylko Robin zdaje się myśleć inaczej.
- Pewnie dlatego jeszcze żyje."

Jeśli szukacie fantastyki, w której nie brak tajemnic, magicznych istot, brutalności, nietuzinkowych postaci oraz prawidłowo wyważonego humoru - sięgnijcie po drugi tom serii Nikity. Natraficie tu także na bohaterów żywcem wziętych z mitologii nordyckiej, popkulturowe nawiązania i tajemnice, które aż proszą się o to, by je odkryć! Zaś wisienką na torcie są ilustracje pani Magdaleny Babińskiej, o których wspominałam już zresztą w czasie recenzowania "Dziewczyny z Dzielnicy Cudów", do której przeczytania także serdecznie was zachęcam!

Moja ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania "Akuszera Bogów" dziękuję wydawnictwu SQN i portalowi czytampierwszy.pl