#65 Podsumowanie miesiąca [MARZEC 2019]

"Oczami Alexandry" Natasha Bell 

"Oczami Alexandry" to interesująca książka o nietuzinkowym zakończeniu... i z narratorem nieprzypominającym swoich odpowiedników. Powiedzcie sami - wpadlibyście na to, że narrator może... kłamać? No właśnie. Jeśli już to was zaintrygowało, "Oczami Alexandry" to z pewnością lektura dla was!

Moja ocena: 7/10
Wydawnictwo Czarna Owca 
Tłumaczenie: Grażyna Woźniak

"Obsesja"  Tara Isabella Burton

"Obsesja" to dość nietypowa historia, bo nie tylko temat w niej poruszany jest jak na razie niezbyt popularny, ale i cechuje się nietuzinkowymi bohaterami, a nawet... narratorem. Za to nie mam pojęcia, co stało się z okładką, tytułem i opisem powieści - do treści nie pasują bowiem nijak. A że książka to nie tylko jej treść... no cóż, ten fakt również muszę uwzględnić w mojej ocenie.

Moja ocena: 6/10
Wydawnictwo Czarna Owca
Tłumaczenie: Magdalena Słysz

"Koniec scenarzystów", Wojciech Nerkowski 

"Koniec scenarzystów" to lektura obowiązkowa dla każdego wielbiciela komedii kryminalnej. Jeśli szukacie powieści nieoczywistej, z ciekawym wątkiem kryminalnym i mnóstwem humoru, koniecznie po nią sięgnijcie. W pakiecie otrzymacie przezabawne dialogi. Polecam!

Moja ocena: 8/10 
Wydawnictwo Czwarta Strona

"Zostań w domu", Agnieszka Pietrzyk 

Mam drobny problem z tą książką. Niby jest ciekawa, o wielowątkowej fabule, z nietuzinkowymi bohaterami... a mimo to zdarzało mi się "przysypiać" w kilku momentach, bo po prostu mi się dłużyły. Wiecie: generalnie jestem wielką fanką książek o sporych gabarytach, ale w tym konkretnym przypadku uważam, że książce nie zaszkodziłoby jej skrócenie. Ale i tak sądzę, że warto zostać w domu i ją przeczytać - w końcu jak często spotykamy w polskich książkach motyw aktu terrorystycznego? Wierzcie mi: nie jest to jedyny wątek w tej powieści, który nieco wytrąci was z równowagi, bo tam prawie każdy bohater próbuje ukryć przed innymi swoje większe lub mniejsze grzeszki, a niektórzy nawet.... zbrodnie!

Moja ocena: 7/10
Wydawnictwo Czwarta Strona 


"Bestia", Peternelle van Arsdale

Bestia to naprawdę ciekawa, ale i dość mroczna lektura. Autorka zdecydowanie ma talent do opowiadania historii. Problem w tym, że... ta konkretna historia naprawdę mogłaby być obszerniejsza. Dlatego po zakończeniu "Bestii" czułam lekki niedosyt. Może ekranizacja przybliży nam nieco bardziej ten niezwykły świat? A właśnie - nie wiem, czy wiecie, ale prawa do ekranizacji "Bestii" zostały wykupione jakiś czas temu przez Amazon Studios! Ja już przebieram nóżkami i nie mogę się doczekać seansu. Ale póki co odsyłam was do papierowej "Bestii"... a naprawdę warto po nią sięgnąć, nawet pomimo - jak już wspomniałam - niezbyt złożonego świata przedstawionego.

Moja ocena: 7/10
Wydawnictwo Poradnia K
Tłumaczenie: Paweł Łopatka

"Profil mordercy", Paul Britton 

Lektura nie dla każdego... a jednocześnie książka, w której zakochają się wszyscy wielbiciele kryminałów i true crime. Opowiada ona o najciekawszych przypadkach w karierze jednego z najbardziej znanych profilerów. Dzięki tej książce dowiecie się - między innymi - dlaczego od jakiegoś czasu w sklepie musimy zapłacić nieco więcej za niektóre towary oraz jak na podstawie miejsca zbrodni trafić na trop mordercy. Polecam!

Moja ocena: 9/10
Wydawnictwo Znak 
Tłumaczenie: Przemysław Kiliński